Coq au vin • Кок о вен или петел с вино



Да си призная, досега винаги съм заобикаляла френската кухня някакси старателно отстрани – отстрани. Не зная защо така се случваше, но все нещо ме теглеше по-силно към средиземноморската храна, и всичките ми опити в кухнята бяха концентрирани в тази посока. Докато днес най-после ми дойде вдъхновението да опитам нещо по-различно. В последният брой на Good Food имаше публикувана рецептата за кок о вен, само че в интерпретация с фазан... Викам си: то - петел няма откъде, та камо ли фазан! Ама пък защо да не опитам в по-съвременен вариант – с пилешко? Речено – сторено, записвам продуктите и отивам на пазар – съвсем целенасочено, по списък, купувам всичко, което ми липсва, и завършвам с охладени пилешки бутчета Дюк, нали и те са, както пишеше до скоро на опаковките, „родени и отгледани във Франция”, lol.

И така, какво ви трябва:

50г масло
1сл зехтин
250г бекон
250г дребен лук, бланширан
Петел!!!! (заместен с две опаковки долни пилешки бутчета)
50г. брашно, овкусено със сол и пипер
75мл бренди
500мл червено вино
500мл пилешки бульон /вода
Буке гарни – дафинов лист, магданоз и мащерка
4 стръка целина, нарязани на по 3 см
4 скилидки чесън, счукани
4 домата, обелени и почистени от семките, нарязани на дребно
250г печурки, леко задушени в масло

В тиган с дебело дъно загрейте маслото и зехтина и запържете бекона до кафяво. Прехвърлете го в тенджера с дебело дъно. В останалата мазнина запържете лука и го извадете при бекона. Оваляйте парчетата пиле в брашното и ги запържете в тигана до кафяво, като ги обръщате. Полейте с брендито и запалете. (Признавам си, че тази част с брендито я пропуснах.... просто забравих. Видях, че съм пропуснала, чак сега, когато седнах да пиша този пост, :-))Когато пламъците угаснат, прехвърлете месото и сока в тенджерата.
Загрейте тигана и налейте в него виното, докато къкри остържете дъното, и полейте месото в тенджерата. Повторете и с бульона. Сложете в тенджерата подправките, целината, чесъна, доматите и кипнете ястието (гъбите?? не пишеше нищо в рецептата, но вероятно и тях. Аз поне така направих). Похлупете и оставете да къкри на много бавен огън. Може и във фурната, в огнеупорен съд, на 120 С. Поне 1и 1/2 часа
Отцедете течността от тенджерата в дълбок съд и редуцирайте на силен огън до половина. Подправете на вкус??? (За сол вероятно става дума). Върнете при месото и зеленчуците. Поднесете с варени картофи или картофено пюре.

Коментари

  1. Много апетитна рецепта-много пъти съм я гледала и не съм опитвала /по обясними причини ,заради петела./Сега на всяка цена ще опитам .Всички продукти са ми любими-и бекона и лукчетата...А снимката е перфектна!Поздрави:)

    ОтговорИзтриване
  2. От няколко дни имам купен 1 кг дребен лук и до сега се чудих как да го сготвя. Благодаря за чудесната, вкусна идея!

    ОтговорИзтриване
  3. Lois,
    по-вкусна манджичка скоро не бях хапвала!!!!
    Чакам с нетърпение и следващите ти рецепти от френската кухня!
    Благодаря за удоволствието!
    Консумацията с младо домашно червено винце е просто задължителна!;-)

    ОтговорИзтриване
  4. С 4 години закъснение, но и аз я сготвих тази вечер. Всъщност, готви се в момента, но нямам търпение да споделя - изглежда страхотно, пък и на вкус си я бива, нищо, че е още във фурната! Приятелката ми купи от Карфур две малки петлеца (ама много малки). Мисля, че ще са супер подходящи за рецептата.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Е, супер, важното е че накрая е станаля манджата :))))
      Не знаех, че и в Карфур има от тези малки петленца, това е добра информация.

      Изтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации