A story for twelve cupcakes, two girls and a camera ○ История за дванадесет кексчета, две момичета и една фотокамера




В дъждовен юнски ден като днешния, затворен в лятната си къща с две люти тийнейджърки, на човек му идват всякакви мисли в главата. Основната от тях е да измислиш нещо, с което да впрегнеш разрушителната им енергия в нещо градивно, примерно....трудова терапия :-).
Решавам, че трябва да съвместя за пореден път приятното с полезното, и измислям да направим едни лесни кексчета, напълно по силите на деца (и на мъже, хахах) и да заснема стъпка по стъпка рецептата.



Какво ви трябва:

2 чаши брашно
1 чаша захар - ние използваме смесена бяла и кафява, защото толкова имахме :-)
1 чаша течност - вода, мляко, портокалов сок, лимонада - каквото ви хрумне
1/2 чаша растителна мазнина - в нашия случай оризово олио - деликатен вкус и почти без мирис;
2 яйца
1 с.л. какао
1 ч.л. сода бикарбонат
1 ванилия - екстракт, прахче, есенция - каквото имате под ръка
сладко по избор за пълнеж на кексчетата


Пресейте брашното над голяма купа. Прибавете содата. Счупете яйцата в отделна купичка, разбийте ги леко с вилица и ги добавете към брашното.



Добавете захарта, течността, олиото и какаото.



Прибавете и ванилията. Разбъркайте до хомогенизиране на сместа, но не се увличайте.
Загрейте фурната до 180 градуса. Застелете с хартиени формички тава за дванадесет кексчета и разпределете внимателно сместа. С лъжичка сложете в центъра на всяко кексче по малко сладко - ние имахме от ягоди и вишни.




Изпечете до готовност - за около 25 минути, като проверите с клечка дали са изпечени.
Извадете от формата и се насладете на 10 минути тишина, докато тийнейджърките дегустират резултата и спорят кои са по-добри - тези с вишните или тези с ягодите :-)

Коментари

  1. Страхотно, две вихрещи се сред инвентар в бяло и синьо момичета:)
    И какво от това, че аз не любител на кексчетата, идеята ми допада,защото мога да им намеря...консуматори :)))

    ОтговорИзтриване
  2. пхахаха, обаче съм гладна, след като изтървах "Съм", та да звуча като чужденка :)))

    ОтговорИзтриване
  3. Страхотно. Изглежда много забавно и вкусно.
    Аз специално много обичам да правя мъфини, така че със сигурност рецептата ще се изпробва.
    Благодаря за настроението.
    Поздрави,
    рару

    ОтговорИзтриване
  4. Много готини:) Ако щеш вярвай, но през уикенда, точно с подобни шоколадови мъфини бях ангажирала моите кифлички:)

    ОтговорИзтриване
  5. един топинг само им липсва мммм :)

    ОтговорИзтриване
  6. DSdiva, съвсем съпричастна съм, и аз не съм сред консумиращите :-)

    Raru, благодаря. Най.доброто на тази рецепта е това, че подлежи на всякакви промени и импровизации, получава се всеки път различно.

    Lulu, ти имаш богат опит :-) На мен за пръв път ми се случва да са две за повече от един ден...

    Снеже, това всъщност са диетични кексчета, хахах, затова така, без топинг :-)

    ОтговорИзтриване
  7. Чудесна рецепта. Добре сте си искарали! :)

    ОтговорИзтриване
  8. благодаря ти, наистина беше забавно :-)

    ОтговорИзтриване
  9. Снимките са страхотни!Кексчетата обаче са ужасни, с подчертан вкус на сода бикарбонат!

    ОтговорИзтриване
  10. съжалявам да го чуя :-)
    при нас нямаше оплаквания... да не би чаените ни лъжички да се различават по размер?
    содата може да се замени с бакпулвер.

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации